Een mooie herinneringen - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Peter, Marja, Regina en Nathalie Koelewijn - WaarBenJij.nu Een mooie herinneringen - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Peter, Marja, Regina en Nathalie Koelewijn - WaarBenJij.nu

Een mooie herinneringen

Blijf op de hoogte en volg Peter, Marja, Regina en Nathalie

27 Juli 2014 | Indonesië, Ubud

Dag 7

Dit is de enige echte reisdag tijdens de vakantie. We zouden om 9 uur in de ochtend vertrekken en dan laat in de avond in Ubud aankomen, dat is op Bali. Een dag eerder waren we gebeld dat er een vlucht uitgevallen was en dat we om, schrik niet, 3 uur in de nacht opgehaald zouden worden. Daar ging de wekker om 2.00 uur en om kwart voor drie vertrokken we uit het hotel. In het donker want er zijn daar echt geen lantaarnpalen langs de weg naar Medan, daar is het vliegveld. Ondanks dat we in alle vroegte over de wegen sjeesde, was er van alles te zien. Van nachtmarkten tot versierde wegen voor het suiker feest. Zo veel mensen op de been, we zagen halve koeien hangen, heel veel fruit, kippen etc. We waren om 6 uur op het vliegveld. Gelukkig heeft Medan nu een groot en modern vliegveld. Vorig jaar was het nog het oude vliegveld en dat was echt vies en oud. Op het vliegveld aangekomen, moesten we nog een poosje wachten voordat we konden inchecken, dus zat er niet anders op dan een lekker kopje thee ergens te nuttigen. Even later konden we inchecken, dachten we. Eerst een hele rij Chinezen of weet ik uit welk land ze kwamen, ze hadden ieder geval spleetogen. Eindelijk waren we aan de beurt. Al snel ging de mevrouw achter de balie moeilijk doen, toen we de koffers op de weegschaal zetten. Ze fronsten, zuchten en keek papa aan. Het bleek dat we maar 15 kilo per persoon mee mochten nemen en op de vlucht met Singapore airlines was dit 30 kilo. Al met al waren we heel wat kilo’s te zwaar: 23 kilo en voor lion air was dit een kassa momentje. Even later bleek dat ook de handbagage gewogen werd, natuurlijk ook te zwaar…..Toen de eerste tas er op gingen, begonnen we achter de balie, zo onopvallend mogelijk een laptop en een fototoestel er uit te halen, waardoor we gelukkig zonder bij betaling verder mochten.
Intussen een hele rij mensen achter ons. Papa kreeg een bonnetje mee met daarop de kilo’s die we te zwaar waren, daarmee moesten we naar een loket om af te rekenen en af te stempelen, daarna konden we terug. Papa in de wachtrij om de bon af te rekenen en wij maar wachten in de rij van het inchecken en we kregen steeds meer mensen achter ons, intussen een hele sliert.
Na het inchecken hebben we nog een croissantje gegeten en zijn met Lion Air gevlogen naar Bali. We dachten dat het maar 2 uur vliegen was, dat was tegen ons gezegd. Toen we na 2 uur landden wilden we uitstappen, maar de helft van de mensen bleef zitten en dat vonden we vreemd. Bleek dat wij ook moesten blijven zitten en dat dit een tussenlanding was op het vliegveld van Balung (neem aan dat dit op Java is). Daarna dus maar weer verder naar Denpansar op Bali. Daar aangekomen stond de taxichauffeur al netjes op ons te wachten. Toen de dames een BurgerKing zagen op het vliegveld, was er geen houden meer aan. Onbeperkt burgers en frites naar binnen.
De taxichauffeur heeft ons naar Ubud gebracht, dat was ongeveer een uurtje rijden. Onderweg zijn we gestopt bij een bedrijf dat zelf zilveren sieraden maakt in Celuk, het zijn de sieraden die in Nederland verkocht worden onder het merk Buddha to Buddha. Sieraden zijn echt prachtig en de dames hebben allemaal mooie sieraden gekregen ter herinnering aan deze prachtige reis!
De chauffeur heeft ons keurig bij Amanda Cottages gebracht. Daar hadden we een prachtige cottage met prachtig uitzicht, Regina en Nathalie keken uit over een rijstveld. We hebben ’s avonds heerlijk gegeten in het restaurant en zijn lekker op tijd gaan slapen.

• 30 Juli 2014 - 09:56

Gerina:

Hihi, gelukkig hoef je daar niet 3 uur voor vertrek aanwezig te zijn. Dat scheelde weer. :D Maarre, die halve koeien, ieieiehhhhh. Blij dat ze hier niet buiten hangen. Dan kwam ik dus echt nooit meer op straat. Ik lig echt onder de tafel bij je opmerking over die spleetogen. Whoehahahaha. En dat jullie koffers nu al eigenlijk te zwaar zijn. Ik wist het. Dat wordt straks weer een kassamomentje. :D Het is zo genieten, die verhalen van jullie. Ik lig constant in een deuk. Super dat jullie zo genieten. Kan niet wachten op jullie volgend verhaal. XXXX Gerina

• 31 Juli 2014 - 10:29

Opa:

Ik heb jullie verhalen met genoegen gelezen en wil jullie bedanken voor de foto van de Gorilla die
    jullie dus voor mij meebrengen,ik heb het Robbie alvast verteld en het was oke.
    Voor wat jullie overbagage betreft had ik ook moeten adviseren om een hutkoffer mee te nemen,
    die had je dan als vrachtvervoer kunnen verzenden.
    Ik hoop dat jullie op Bali nog veel plezier hebben en raad jullie aan indien niet in jullie reispakket
    naar een uitvoering van Balinese dansen te gaan dat zullewn jullie echt mooi vinden en dan niet alleen de kostuums maar ook de dans en handbewegingen.Nou de groetjes en een poot van Robbie

• 31 Juli 2014 - 13:00

Oma:

Dat was dus een korte nacht voor jullie....maar jullie hebben tijdens de rit naar het vliegveld nog veel van de omgeving gezien dat is dan wel weer leuk...,, ha ha en dan kom je aan met jullie bagage en papa kan betalen dat was dus minder leuk ......... ben benieuwd naar alle foto, s en de film,....hebben jullie nog veel last van de muggen....ga lekker verder genieten van deze bijzondere mooie reis.......groetjes van uit de meerkoet xx xxliefs oma