Relaxen... - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Peter, Marja, Regina en Nathalie Koelewijn - WaarBenJij.nu Relaxen... - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Peter, Marja, Regina en Nathalie Koelewijn - WaarBenJij.nu

Relaxen...

Blijf op de hoogte en volg Peter, Marja, Regina en Nathalie

03 Augustus 2014 | Indonesië, Candidasa

Vanochtend hebben Regina en ik afgesproken om samen de ochtend wat te gaan doen. Marja en Nathalie wilden graag op het park blijven om lekker in de zon te liggen. Regina en ik dus om kwart over acht aan het ontbijt. Wat een locatie, aan de rand van de zee heerlijk luxe ontbijt met een overdaad aan spullen en fantastische bediening (hele mooie lieve kleine vrouwen die proberen het je zo goed mogelijk naar de zin te maken; daar hou ik van!).
Via de receptie hebben we een taxi laten komen en afgesproken dat we om één uur weer terug wilden zijn en het volgende wilde bezoeken: de beroemde watertempel en een mooi strand in een lagune. Dit kon geregeld worden en de chauffeur wist ook nog een mooi waterpaleis.
Eerst naar de bekendste watertempel van Bali.
Daar hebben we een gids gehuurd die vertelde dat de vroegere koning van Bali dit gebouwd heeft. Prachtige tuinen met visvijvers, zwembad, tempel enz. Daar een rondje gelopen en uitleg gekregen over de achtergronden. In 1996 is er overigens een grote aardbeving geweest waardoor het grootste gedeelte van dit complex zwaar beschadigd is geworden. Alles is nu hersteld op het keukengebouw na, daar zijn ze nu mee bezig om weer op te bouwen.
Daarna door de rijstvelden gereden naar het waterpaleis. Ook hier een prachtig aangelegd complex. Dit was het buitenverblijf van de koning. Daar hebben we in de felle zon ook rond gelopen en gezien hoe ze buiten het complex de rijst aan het oogsten waren en de rijstkorrels uit de halmen aan het slaan waren. We hebben daar ook schitterende foto’s gemaakt; je kon ook trappen op en dan vanaf een hoge positie prachtige foto’s maken met de zee op de achtergrond.
Na het paleis op naar het witte zandstrand. We moesten een weggetje af waar de taxi bijna niet overheen kon. Die weg was eigenlijk alleen geschikt voor een fourwheel drive auto. Het strand was prachtig, mooi gelegen in een baai, en Regina meteen de kleren uit en in de bikini de hoge golven in. Nadat ze een hoge golf niet op tijd en zag komen en diverse salto’s in het water had gemaakt kwam ze er toch maar uit. Dat moest ook wel, want de taxi moest om half één vertrekken om rond één uur weer op het park te kunnen zijn. Ik lag onder een parasol met een biertje op een ligstoel te kijken naar Regina en wat foto’s en film gemaakt; prima te doen!
Op het resort naar Marja en Nathalie, die lagen op de stoel net een paar tosti’s naar binnen te werken. Regina nam ook een tosti en ik een sateetje. Die werd geserveerd op gloeiend houtskool en waren gemaakt van rundvlees, varkensvlees en kipfilet; erg lekker en originele manier van presenteren. De hele middag weer lekker liggen zonnen en lezen (ook nu was een klein tukkie weer onderdeel van het middagprogramma).
’s Avonds weer fantastisch en gezellig met elkaar gegeten, dit is het echt het beste restaurant van deze vakantie tot nu toe, en daarna weer vroeg naar bed.

• 04 Augustus 2014 - 13:31

Gerina:

"hele mooie lieve kleine vrouwen die proberen het je zo goed mogelijk naar de zin te maken; daar hou ik van!" Ik lig hier compleet in een deuk. :-) :-) :-) Jaja. Ik weet al meteen wie dit verhaal voor zijn rekening neemt. En ik lees dat jij waarschijnlijk wel een paar kilootjes zult zijn aangekomen deze vakantie Peter. Wat een heerlijkheid al dat eten. Tot de volgende keer. XXXX

• 06 Augustus 2014 - 13:12

Ma Koelewijn:

Hoil lievekinderen ,wat genieten jullie toch alle dagen. DAAR zullen jullie toch wel dankbaar voor zijn. om zoveel moois van de wereld te mogen zien ente beleven verder nog veel goeds toegewenst en noch bedanktvoor de mooie foto van gister liefs pa en ma.

• 07 Augustus 2014 - 05:25

KISA :

He Regina, jij kunt altijd nog de nieuwe Floortje worden, wat geniet jij enorm van alle nieuwe dingen die op jullie afkomen! Dat wordt nog een heel klusje om de mooiste foto's te selecteren voor een album. Het is jammer dat we ons niet even naar jullie toe kunnen flitsen voor een diner in dat heerlijke restaurant met zo'n prachtige omgeving! Ga zo door met jullie verhalen, we vinden ze top!!!