Wat een hotel - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Peter, Marja, Regina en Nathalie Koelewijn - WaarBenJij.nu Wat een hotel - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Peter, Marja, Regina en Nathalie Koelewijn - WaarBenJij.nu

Wat een hotel

Blijf op de hoogte en volg Peter, Marja, Regina en Nathalie

07 Augustus 2014 | Indonesië, Lombok

Dag 18 (07 augustus)
Vanochtend een wat kortere ontbijtkaart dan we gewend zijn. Keuze uit pannenkoeken en een ei met brood. Het werd voor ons een pannenkoek met ananas. Zoals afgesproken kwam de taxi chauffeur om 9 uur netjes aanrijden en inladen en wegwezen. Op weg naar onze laatste overnachtingsplek: het Sheraton hotel in Sengigi.
Toen we om half elf door een grote stad reden en Mc Donalds en KFC zagen staan op de borden, was er nog maar één opdracht die Nathalie aan de chauffeur gaf: “Zo snel mogelijk daar heen!!”.
Daar aangekomen bleek er ook een groot winkelcentrum bij te zijn. Eerst naar Mc Donalds maar daar hadden ze alleen ei en kip gerechten, dan naar KFC. Daar een grote bucket met krokante kipstukken besteld, burgers en patat. Binnen 3 minuten alles op en nog geen elf uur……..
Daarna het winkelcentrum in waar we nog wat souvenirs gekocht hebben en een SD-kaartje voor de camera. De dag ervoor konden we geen opnames maken, wel foto’s, omdat het geheugen vol was. In datzelfde winkelcentrum had Regina ook nog een slik-momentje. Ze zag het fototoestel die ze net voor de vakantie gekocht had voor minder dan de helft te koop staan.
Omdat er souvenirs gekocht zijn moet er ook een tas gekocht worden, we gaan tenslotte met meer terug dan dat we gekomen zijn. Hoe dat bij het vliegtuig moet, zullen we wel gaan zien.
Na de shoppingtrip direct door naar Sengigi. Daar moesten we eerst nog ruim een uur wachten tot de kamers schoon gemaakt waren. Het Sheraton hotel is echt een prachtig hotel met schitterende tuinen en alle faciliteiten. Nadat we de koffers uitgepakt hadden naar het strand en lekker genieten. Papa zit al een week te zeuren dat hij naar de kapper wil en dat gaat hij vandaag doen. Samen met Nathalie is hij op stap gegaan voor een knipbeurt. Eindelijk een salon gevonden en knippen maar, dat ging prima. Na knippen kreeg Papa ook nog een hoofdmassage, lekker. Hij vroeg meteen of er daar ook massages gegeven werden en natuurlijk deden ze dat. Dus ook een massage van een uur er achteraan. Nathalie hoefde niet steeds te wachten, zij kreeg een nagelbehandeling, het resultaat mag er zijn: Prachtig gelakte en verzorgde nagels.
We hebben ’s avonds buiten gegeten in de tuin. Het ene gerecht nog lekkerder dan het andere. De ambiance was prachtig, over lichtjes, vuur en hele goede live muziek. Kortom de hele avond genieten. Na het eten hebben Papa en Regina nog een cocktail genomen, het was tenslotte ook Happy Hour. Papa een Daquiri en Regina een Mijoto. Daarna konden we prima van slapen.