Hallo Bukit Lawang - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Peter, Marja, Regina en Nathalie Koelewijn - WaarBenJij.nu Hallo Bukit Lawang - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Peter, Marja, Regina en Nathalie Koelewijn - WaarBenJij.nu

Hallo Bukit Lawang

Blijf op de hoogte en volg Peter, Marja, Regina en Nathalie

25 Juli 2014 | Indonesië, Sumatra

Dag 5 : Hallo Bukit Lawang
Wat een nacht was dit.. Mama, Papa en Nathalie hebben zeer slecht geslapen. Regina die in het hutje met de ontsnapte spin is gaan slapen, sliep als een roosje. Papa en Nathalie stonden al vroeg op. Nathalie wilde natuurlijk meteen haar koffer en spullen bij elkaar pakken, dus moest zij Regina ontwaken. Dit ging natuurlijk niet van harte, want het was veel te vroeg. Papa, Regina en Nathalie gingen ontbijten. Lekker geroosterd broodje met een scrumbled egg. Mogli de jongen die twee avonden met ons mee speelde kwam afscheid nemen en regelde een paar jongens om onze koffers over de hang brug te tillen. Toen we weggingen kwamen er nog meer jongens en meisjes ons uitzwaaien en bedanken. Toen we weer over de hangbrug waren, gelukkig voor Nathalie de laatste keer stond onze four wheel driver met chauffeur klaar. Het werd ons al verteld dat het een hobbelige weg zou gaan worden. Nou hup de four wheel driver in en op naar Bukit Lawang. Wow hee wat is dit een hobbelige weg echt we shaken alle kanten op. Het grappige was dat de plekken achter in de auto nogal oneerlijk verdeeld was. Mama, die zat heerlijk over 2 stoelplekken met der been bij het raam, was niks mis mee zei ze. Regina en Nathalie deelden dus 1 plek, wat lekker plakkerig was. Mama vond omdat zij betaalde zij het recht had op de meeste plek. Dus ja daar bobbelden we verder. De chauffeur maakte een stop bij een prachtige brug met een rivier daar keek je zo over de jungle. Mooie foto’s hebben wij daar gemaakt. De chauffeur vroeg of wij zin hadden in een kokosnoot. Dat wilde wij wel proberen. We stopten en dachten echt moeten wij dit hier proeven?? Totdat we naar de achtertuin liepen, wat een prachtige tuin was dat! Er groeide van alles, kokosnoten bananen kruiden. De mw. had een heel mooi zitje voor ons gemaakt. Ze haalde met een lange stok de kokosnoten uit een boom. We kregen de kokosnoten. Regina had dit al eerder op en vond het heerlijk. Papa en Nathalie moesten een beetje wennen aan de smaak. Mama had een lekkere fanta met en zakje lays chips, ja Lays die hadden ze daar liggen. De mw. liet ons zien hoe we de rijstzakjes moesten maken en deed dit voor.Regina de crea bea wilde dit leren en kreeg er les. Aandacht zat te luisteren en te kijken. Het was toch wat moeilijker dan gedacht, na wat hulp en gefriemel verder had ze een eigen rijstzakje gemaakt van een palmblad. Na de stop reden we weer verder. Nog 20 minuten en dan waren we bij Bukit Lawang. Zo wat was dat een verschil met Tangkahan zeg. We hadden een kaptafel een krukje en bedden van bamboe. En oja het mooiste was een douche en een ventilator. Nathalie was helemaal gelukkig. Regina en Nathalie besloten eerst even een tukkie te doen. Wat ook leuk was is dat onze buren mensen waren die we in Tangkahan hadden ontmoet. Peter en Marja gingen lekker wat eten in het restaurant. WIFI dat zag papa staan. Dat hadden we niet verwacht in de jungle. We wisten niet hoe snel we even op ons telefoon moesten gaan kijken. Dat even werd eigenlijk heel lang… We besloten een stukje te lopen en naar de plaatselijke markt te gaan. Alleen zijn we nooit op de plaatselijke markt aangekomen. Aangezien we verkeerd waren gelopen. We zijn met de Daar was het heel rustig, ik denk door de ramadan of zo. Papa en Nathalie besloten even in de rivier te gaan. De rivier in Tangkahan was mooier en schoner. ’s Middags hebben we spelletje gespeeld met Stan en Maud. ’s Avonds hebben we daar lekker gegeten met een hele gekke ober die zichzelf Nederlands had geleerd. . Elke keer blijkt dat de soep erg lekker is, dat kunnen ze hier echt goed maken, lekker met allemaal verse groentes.
We zijn vroeg naar bed gegaan omdat we de volgende ochtend vroeg op moeten om naar de jungle te gaan.

• 29 Juli 2014 - 13:47

KISA:

Vers geplukt van de boom, hoe lekker is dat! Niet voor te stellen hoe bijzonder mooi het bij jullie moet zijn!
    Sam is blij voor je dat zijn lievelings chips daar ook voor jullie is;)

• 29 Juli 2014 - 14:00

Gerina:

Weer genieten onder het lezen van jullie belevenissen. Maar ik denk dat je wat vergeten bent. Op een gegeven moment staat er : We zijn met de........ en daar houdt het op. Jullie maken me nu wel nieuwsgierig. En die chips. geweldig gewoon. :D Groetjes.

• 29 Juli 2014 - 16:28

Oma:

Geweldig al dat fruit dat je zomaar kan plukken en het is nog gezond ook, kokosmelk. Marja heeft haar fanta en haar chips. Nathalie heeft haar douche, ook weer gelukkig. En Regina is creatief bezig geweest met haar rijstbladzakje. En Peter was blij met zijn wifi. xxxxxxxx (o)ma en een dikke knuffel van de viervoeters.