Dankjewel voor alles lieve Papa en Mama - Reisverslag uit Bunschoten-Spakenburg, Nederland van Peter, Marja, Regina en Nathalie Koelewijn - WaarBenJij.nu Dankjewel voor alles lieve Papa en Mama - Reisverslag uit Bunschoten-Spakenburg, Nederland van Peter, Marja, Regina en Nathalie Koelewijn - WaarBenJij.nu

Dankjewel voor alles lieve Papa en Mama

Door: Nathalie & Regina

Blijf op de hoogte en volg Peter, Marja, Regina en Nathalie

27 Januari 2015 | Nederland, Bunschoten-Spakenburg

Lieve Papa en Mama,

Dit jaar was het zover, een verre reis voor ons met zijn vieren omdat jullie 25 jaar getrouwd zijn.
(Hoe houden jullie dat vol?)
Waar gaan we heen? Dat was de grootste vraag, aangezien de meningen in dit gezin nogal kunnen verschillen. Van Mexico, Hawaii, Tanzania, Indonesië alles was een optie. Mexico dat was wat jullie tot nu toe in je hoofd hadden. Een hotel waar niks aan ontbrak, bediening aan je bed en een jacuzzi tot je beschikking. Nathalie zag dit helemaal voor zich. Regina die dacht hier anders over en besloot andere opties op te gaan zoeken. Zo kwam Regina tot het idee om naar de vakantiebeurs te gaan. Papa en Nathalie konden niet mee. Regina en Mama gingen zelf op pad. Op de vakantiebeurs kwamen zij genoeg landen tegen, die een optie waren voor deze nu al mooie reis. Thuis vertelde Regina en mama heel enthousiast welke opties zij hadden. Nathalie kon hier niet zo goed tegen en werd een beetje boos. Eilandhoppa? Dat was niets voor haar.. (dacht ze). Papa vond het meteen leuk klinken, want zo een reis, die gaat zeker weten indrukken en herinneringen achter laten. Indonesië daar gaan we heen. Verslag kwam binnen van Van Verre met de reisbrochure. Een prachtige reis was in overleg voor ons uitgestippeld. Sumatra waar we back to basic gingen, orang-oetangs gespot en eten gegeven hebben, olifant rijden door de jungle en de rivier. Bali waar we van de prachtige cultuur mochten er ervaren, maar ook heerlijk konden genieten. Met dolfijnen zwemmen een droom die uit kwam. Dan nog de Gili eilanden waar we naar toe zijn geweest. We konden daar heerlijk luxe baden en genieten van het lekkere eten. Lombok waar we de bijzondere unieke geurende lokale markt mochten bezoeken. Waar Mama en Nath in boycot gingen en Regina en Papa erop uit trokken. Het mooiste hotel was bewaard voor het einde. Wat een luxe was dit zeg. Ontbijt waar je u tegen zegt. Als laatst nog naar Singapore, waar we lekker hebben kunnen shoppen met kortingen en Papa erachter kwam dat je met een blauwe sticker op de taxi niet kan pinnen! (onthoud dat pap).

Een reis waar we nog veel aan terug zullen denken. Zoveel mooie bijzondere momenten die wij met elkaar hebben mogen beleven. Zo hebben wij grenzen verlegd, nieuwe geuren geroken, nieuwe smaken ontdekt (denk vooral aan de durian), bijzondere en mooie taferelen gezien (Geit achter op de scooter, vrouwen met heel veel kilo op hun hoofd, crematies, natuur, slapende mensen aan de weg, eeuwige glimlach bij de mensen). Natuurlijk ook de gastvrijheid die wij bij veel mensen mochten ervaren. Dit hebben wij met zijn alle mogen doen, samen hebben we er wat moois van gemaakt.

Lieve pap en mam, Bedankt voor deze fantastische reis. Waar we met veel plezier aan terug zullen denken. Bedankt voor alles!

Ps. Op naar de volgende 25 jaar!