Verrassing 2 voor papa en mama - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Peter, Marja, Regina en Nathalie Koelewijn - WaarBenJij.nu Verrassing 2 voor papa en mama - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Peter, Marja, Regina en Nathalie Koelewijn - WaarBenJij.nu

Verrassing 2 voor papa en mama

Blijf op de hoogte en volg Peter, Marja, Regina en Nathalie

30 Juli 2014 | Indonesië, Lovina

Dag 10:

Vandaag erg vroeg op, we moesten namelijk; om kwart voor zes op het strand staan. Voor dat de wekker ook, maar kon gaan werden we 5.20 uur gebeld door de wake up call. Verbaasd stonden we op. Iedereen was uit bed en zo liepen we naar het strand, zelfs mama en Regina hebben geen last van vroeg opstaan. Wat we zo gaan doen hebben papa en mama van ons gekregen voor hun 25 jarig huwelijk. Dus verrassing twee is dit.
Op het strand snel in de boot, het is een hele smalle boot waar je achter elkaar zit met een drijver aan beide kanten van de boot. De schipper staat/zit achter op. In het donker de zee op. Na een 20 minuten begon het te schemeren en zagen we meteen de eerste dolfijnen zwemmen. We waren toen nog bijna alleen op zee. Toen het licht was, waren er wel honderd bootjes met toeristen. We hebben in twee uur dat we gevaren hebben wel 30 dolfijnen gezien, mee zwemmen met de boot en springen uit het water. Het zijn daar geen grote dolfijnen, ze zijn ongeveer anderhalve meter lang. Echt prachtig om te zien die beesten, verder is het natuurlijk schitterend om de zon op te zien komen op het water en vanaf het water het eiland Bali te bekijken.
De overige boten vertrokken weer naar het strand en wij stopten om te gaan snorkelen. Marja en Nathalie bleven aan boord en Regina en peter zijn gaan snorkelen. De onderwaterwereld is daar prachtig. Duizenden visjes om je heen in alle kleuren. Het koraal is niet zo mooi als in de Rode Zee. We hebben felblauwe grote zeesterren gezien, lichtgevende felgekleurde vissen en ook wat grotere vissen in prachtige kleuren. We hebben een filmcamera mee die ook onder water kan en daar hebben we de meest prachtige beelden gemaakt. Het water was zo helder dat Marja en Nathalie vanuit de boot ook heel veel in het water hebben kunnen zien. Marja en Nathalie hebben vanuit de boot de vissen uit hun handen laten eten. Echt bijzonder om zo met elkaar bezig te zijn en te genieten van de natuur. Ook komt natuurlijk een eind aan en nadat we weer op strand waren afgezet zijn we wezen ontbijten.
Daarna op de ligstoel en zonnen. Dit is wat Nathalie het liefst doet tijdens een vakantie die had vandaag een echte topdag. De rest lag natuurlijk ook van de zon te genieten en Marja en Nathalie hebben dat iets te uitbundig gedaan; VERBRAND! Het zwembad is heerlijk en vanuit het zwembad kijk zo naar het strand en de zee, echt een prachtige locatie.
Naast het resort zat een Beach restaurant dat erg goed was met prachtig loungebedden. Daar hebben we tussen de middag met elkaar gegeten en Regina is daar nog bezig geweest met het uploaden van foto’s voor deze site. Foto’s duren vaak erg lang omdat de Wifi dan langzaam is.
Peter heeft ’s avonds nog prachtige foto’s van Nathalie en Marja gemaakt. Tussen de bloemen en op het strand met de ondergaande zon. De volgende fotosessie is met Regina.
’s Avonds hebben Regina en Peter vers gevangen tonijn gegeten in het beachrestaurant. Peter was er overdag al heen geweest om te regelen dat we ’s avonds echt die dag gevangen tonijn konden eten. De tonijn was super. We zaten met kaarslicht op het strand en drie meter vanaf het water.
Doordat Marja en Nathalie verbrand waren, zijn ze vroeg naar bed gegaan. Regina en papa hebben toen nog wat zitten praten een spelletje Skibbo (kaartspel) gedaan. Papa neemt aan dat hij niet hoeft te vertellen wie er gewonnen heeft…….

• 01 Augustus 2014 - 15:19

Buurman:

G

• 01 Augustus 2014 - 15:21

Buurman :

Leuke verslagen, nog gefeliciteerd en volgens mij genieten jullie met volle teugen, nog heel veel plezier en genietmomenten.

• 01 Augustus 2014 - 17:38

Gerina:

Geweldig weer om te lezen. Zo gaaf, al die dolfijnen en dat snorkelen. Lekker genieten van elkaar en van de natuur. En daarna weer heerlijk eten. Jaloers. Volop. Tot morgen. XX

• 01 Augustus 2014 - 21:25

Oma Koelewijn:

Lieve allemaal,

Wat een prachtige verhalen schrijven juillie!
    Dat is genieten.
    Wij genieten lekker mee van juillie prachtige verhalen, wat een schiterende vakantie!

Heel hartelijk bedankt voor alles.
    N wensenjuilie nog heel veel moois toe.

Groetjes van ma en pa koelewijn.

• 01 Augustus 2014 - 21:25

Oma Koelewijn:

Lieve allemaal,

Wat een prachtige verhalen schrijven juillie!
    Dat is genieten.

Heel hartelijk bedankt voor alles.
    N wensenjuilie nog heel veel moois toe.

Groetjes van ma en pa koelewijn.

• 01 Augustus 2014 - 23:05

KISA:

Kan er wellicht iets gedetailleerder over het eten geschreven worden? Daar praten jullie te snel en te gemakkelijk overheen! Ook worden niet alle maaltijden benoemd, da's toch een gemiste kans. Verkopen ze daar ook Boechemzalf?

• 01 Augustus 2014 - 23:07

KISA:

Als ma twee keer mag reageren doe ik het ook maar: dames, wat een schitterend cadeau voor jullie ouwelui! Goed gedaan, complimenten, top! Daar praten ze later in het bejaardentehuis nog over als ze 60 jaar getrouwd zijn! Oompie is trots op jullie!

• 02 Augustus 2014 - 20:10

Oma:

Wat een geweldige leuke verrassing hadden jullie weer bedacht voor jullie ouders !zwemmen met en tussen de dolfijnen ! Wat cool ... en dan al dat lekkere eten....het ziet er allemaal super gezellig uit...ik denk dat jullie al liggen te pitten ! Morgen weer een nieuwe dag ....ik kijk uit naar het volgende verslag......................... liefs ( o ) ma xxx