Dankbaarheid - Reisverslag uit Bunschoten-Spakenburg, Nederland van Peter, Marja, Regina en Nathalie Koelewijn - WaarBenJij.nu Dankbaarheid - Reisverslag uit Bunschoten-Spakenburg, Nederland van Peter, Marja, Regina en Nathalie Koelewijn - WaarBenJij.nu

Dankbaarheid

Blijf op de hoogte en volg Peter, Marja, Regina en Nathalie

11 Augustus 2014 | Nederland, Bunschoten-Spakenburg

Na een vlucht van 4 uur naar Singapore, begon een nieuw avontuur. Daar waren we weer op het vliegveld met vloerbedekking. Na een lange rij bij de ambassade en veel instructies over hoe we moesten staan verder.. Mochten we door de douane en kregen een visum voor Singapore. Zo anders en vooral ontwikkeld. De hoge torens zag je al van ver. We keken onze ogen uit, terwijl we in de taxi zaten. Volgens papa konden we in deze taxi pinnen, maar dat was niet zo. Zitten we daar in een taxi.. Nou allemaal de portemonnee open en eens kijken wat we bij elkaar hebben. YES genoeg we hoeven niet langs een bank. Papa had gevraagd of de taxi chauffeur ons wilde afzetten bij het Marina bay Sands Hotel, daarnaast zat ook een heel groot winkelcentrum. Daar staan we dan naast dat enorm groot hotel en voel je ieniemienie. Papa nam ons mee het dak op van het hotel. Wow wat een mooi uitzicht heb je hier over Singapore. Na foto’s te hebben gemaakt en genoten hadden van het uitzicht, besloten we weer naar beneden te gaan. Nathalie wilde dolgraag naar het winkelcentrum. Het winkelcentrum had 7 verdiepingen. Er was over de lengte een baan met bootjes gemaakt waar je in kon zitten. Wow Nathalie en mama keken elkaar aan, zoveel dure winkels hadden zij nog nooit op 1 plek in een keer gezien. Zij hadden een glimlach van oor tot oor. Gucci, Prada la viva la juicy alles zat daar. Beneden in het winkelcentrum was er zelfs een schaatsbaan en allemaal voedsel tentjes. Regina had uitgezocht dat er vanavond een show was bij de waterfonteinen. Er was een beetje discussie gaan we erheen of niet. Regina zette door en wij gingen erheen. Het stroomde daar vol met mensen. Prachtige show! Zo een show hadden wij nog nooit eerder gezien met al die fonteinen. De fonteinen creëerde een sprookjes wereld, zo voor de Skyline van deze stad. Regina raakte aan de praat met een lief mevrouwtje die daar vandaan kwam. Gister en vandaag waren er nationale dagen vandaar die shows en kortingen in het winkelcentrum. Met tassen vol gingen wij weer terug naar de taxi. Terug in de taxi besefte we dat deze mooi reis nu toch echt bijna ten einde is gekomen.
Op het vliegveld weer aangekomen gingen we naar de Balie waar je airportgeld kon halen. De dames hebben zich heerlijk verwend met Victoria Secret bodylotion. Marja kreeg van Peter nog een heerlijk luchtje van dit merk. Hier waren Regina en Nathalie wel een beetje jaloers op. Van dat andere briefje airport geld gingen we naar de Singapore ambassador transit lounge. Heerlijk er was eten drinken massage stoelen, luxe douches, alles was daar. We hebben ons met zijn alle even opgefrist. Zo gingen wij fris en fruitig het vliegtuig in. Voordat we het vliegtuig ingingen kwamen we andere mensen tegen die we deze reis hadden ontmoet op verschillende plekken. Zo hebben we ervaringen uitgewisseld en veel gelachen. We gingen om kwart voor 12 de lucht in. Marja zat natuurlijk weer bij het raam, Nath in het midden, Reg ernaast en Peter op de stoel naast het gangpad. We waren best wel benieuwd hoe deze vlucht ons zou gaan bevallen omdat we nu ’s nachts moeste vliegen. We gingen om vliegen, omdat het luchtruim bij Rusland nu ook gesloten is. We deden er 12 uur en 50 minuten over. Nathalie keek alweer uit naar het vliegtuig eten wat zij zou gaan krijgen. De heenweg was haar zeer goed bevallen. De gerechtjes waren nu ook weer heerlijk. Het vliegtuig dimde telkens het licht iets en had de gerechten precies zo uitgestippeld dat je het minste last van een jetlag zou hebben. We waren rond 8 uur geland en stonden we al snel weer met de voeten op Nederlandse bodem.
Wachtend op de koffers met het besef dat dit toch echt het einde is van deze reis, verschijnt er een glimlach van oor tot oor en besef je dat deze reis een prachtige herinnering is geworden die we met zijn vieren delen. . In de auto hebben we familie gebeld, dat we weer veilig thuis waren. Thuis wilde we heel slim met de jetlag omgaan en niet gaan slapen. Dit hielden we niet vol en hebben allemaal eventjes geslapen, want ’s avonds gingen we uiteten om zo onze traditie voort te zetten. .

’s Avonds in bed beland konden we nog alleen maar terugdenken aan de mooie herinneringen die wij deze reis hebben opgedaan! Dankbaarheid: dat is wat we gezien hebben, ervaren en veel benoemd hebben. Dankbaar zijn wij dat we deze reis hebben mogen meemaken en Dankbaar zijn we voor alles wat we hebben en de mensen om ons heen. Prachtig!