Strand zonder zand - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Peter, Marja, Regina en Nathalie Koelewijn - WaarBenJij.nu Strand zonder zand - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Peter, Marja, Regina en Nathalie Koelewijn - WaarBenJij.nu

Strand zonder zand

Blijf op de hoogte en volg Peter, Marja, Regina en Nathalie

02 Augustus 2014 | Indonesië, Candidasa

Dag 13:
Vandaag van Sanur naar Candidasa.
Omdat dit ritje maar kort is werden we pas om elf uur op gehaald. Eerst lekker uitslapen natuurlijk en ontbijt met een lekkere omelet. Na afscheid te hebben genomen van een ouder Australisch echtpaar waar we een paar keer mee aan de praat geweest zijn, gaan we onderweg naar Candidasa.
We waren rond half één op het Nirwana resort. Het is hier een klein resort met 18 huisjes maar echt helemaal prachtig. Schitterende tuinen en huisjes, alles tot in de puntjes verzorgd. Wat het meeste opvalt is dat we echt direct aan de zee zitten, er is hier geen strand dus het water slaat tegen een hoge muur. We kijken vanuit de ligstoelen en het zwembad zo over de zee heen, schitterend. De reden dat hier geen zand is, is dat ze vroeger met dynamiet gevist hebben en zo het koraal opgeblazen hebben. Het koraal zorgde ervoor dat de golven gebroken werden en het zand niet wegspoelde.
Op dit resort zit een super restaurant waar we tijdens de lunch meteen maar goed gebruik van hebben gemaakt. Marja had heerlijke kipfilet met saus en Regina spaghetti carbanara, Nathalie spaghetti Bolognese en Peter heeft de spare-ribs maar geprobeerd.
Na de lunch heerlijk met elkaar bij het zwembad gelegen en in de zon gelegen, geslapen, gelezen en van de prachtige zee genoten, echt een super uitzicht.
’s Avonds weer heerlijk gegeten. Peter heeft een prachtige sirloin steak (is een entrecote in dit geval uit Australië), die was top met lekkere gekookte aardappels. Dat is ook twee weken geleden dat hij die op had. Als toetje nam Nathalie geflambeerde banaan, maar die was echt overgoten met het plaatselijke vergif (Arak) en was zo sterk dat ze het terecht niet te eten vond. Toen maar het zelfde toetje genomen als papa had. Gefrituurde ananas met vanille ijs, heerlijk.
Na het eten hebben we nog een spelletje Skibbo gedaan, de winnaar kan papa me helaas niet meer herinneren, en een bakkie thee.
We liggen hier de meeste dagen redelijk vroeg in bed. Het wordt hier rond half zeven donker en dan heb je om tien uur het gevoel dat het midden in de nacht is. Elke ochtend worden we dan weer wakker van de vogeltjes….

• 04 Augustus 2014 - 13:28

Gerina:

Grappig. Je weet meteen wanneer Peter een stukje schrijft, omdat hij dan over ik praat. Hihi. Maar het klinkt allemaal weer heerlijk. XX

• 07 Augustus 2014 - 04:59

KISA :

Dat moet prachtig zijn om zo dicht bij de zee te zitten, elke keer als je jullie verhalen leest zie je een reisprogramma van Floortje voor je met adembenemende oorden. Jullie hebben helemaal geen tijd om de caravan te missen!

• 07 Augustus 2014 - 10:13

Omkoelewijn:

Hoilievers ik heb al vele malen gereageerd maar komt er steeds nie opdank voor jullie brieven, prachtig hoorwij

Genieten er van.