We are millionairs - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Peter, Marja, Regina en Nathalie Koelewijn - WaarBenJij.nu We are millionairs - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Peter, Marja, Regina en Nathalie Koelewijn - WaarBenJij.nu

We are millionairs

Blijf op de hoogte en volg Peter, Marja, Regina en Nathalie

22 Juli 2014 | Indonesië, Medan

Dag 2 Medan
Om 14.00 uur stond papa al weer te rammelen aan onze deur en dat wij met moeite onze ogen konden openen. Na een peptalk stonden we naast ons bed met een goed vooruitzicht; namelijk shoppen. Eenmaal aangekomen stonden verbaasd hoe groot het was en dat ze veel merken hier verkochten. Er kwam al snel een smile op onze gezichten toen we de prijzen zagen. Wat is het hier goedkoop, maar ohh wat hebben we weinig plek in onze koffer. Dat wordt nog een klein probleempje. Voor dat het echte werk kon beginnen qua shoppen, moest er eerst energie in ons. We besloten om onze energie toevoer te vullen met pizza bij de pizzahut, waar ook lekkere kip en nasi en noodles te krijgen waren. Na lekker te hebben gegeten en onze eerste grote roze malaria pil te hebben geslikt waren we er klaar voor. Regina had haar oog op sportschoenen van New Balance laten vallen, alleen hadden ze haar maat niet. Nathalie besloot om ook is te vragen of haar maat er was. En ja die was er. Nathalie zocht een paar mooie New Balance uit voor prikkie, iets meer dan de helft van het Nederlandse bedrag. Zo waren we binnen een half uur een sportbroek, zwembroek, schoenen rijker. Voldaan en het een goed voel liepen we verder door het 6 verdieping hoge winkelcentrum. Regina baalde want in bijna alle winkels verkochten ze haar maat niet. Totdat we bij één winkeltje kwamen en mooie NewBalance zag, voorzichtig vroeg ze of haar maat er was en ja die was er. Ze vraagt de prijs en deze NewBalance waren nog goedkoper, dan die van Nathalie. Sterker nog ze waren bijna voor niks. Blij met haar nieuwe aankoop liep ze door het winkelcentrum. Papa zijn slippers zijn aan het eind van zijn latijn en besloot om ook slippers voor een prikkie te kopen. Zo gezegd zo gedaan. Na 500 meter als dat het is geweest, was papa al aan brommen en mopperen op zijn slippers. Op de terug weg was papa heel even gestopt om te mopperen om het schouwspel van de mensen en hun eetkraampjes op straat te bewonderen. Achterop de scooter waren ze kip saté aan het barbecueën, weer een ander was aan het wokken. Het was leuk om te zien hoe de mensen er van genoten. Regina had het willen proberen alleen had toen geen honger, maar heeft gezegd als ze het nog een keer ziet en het er veilig uit ziet het gaat proberen. In het hotel hebben we de spullen vast klaar gelegd voor morgen. En zo ging iedereen zijn eigen weg op de kamers van het Tiara hotel in Medan. Regina sloot haar ogen als eerste om 20.00 uur. De rest om een uur of 21.00 uur. Peter die had om een uur of 1.00 besloten dat hij niet meer kon slapen. Na even een aantal hoofdstukjes te hebben gelezen sloot ook hij zijn ogen weer om half 3.30 uur. Na 2.5 uur ging de wekker weer om naar de jungle te reizen

Wist je dat :
- Peter heel erg meegaand is geweest tijdens het shoppen en niet eens heeft lopen klagen.
- Marja zei dat ze haar liesjes drankje heel lekker vond, maar dit eigenlijk helemaal niet vond
- Nathalie het moeilijk vond dat Regina nog goedkopere New Balance op de kop had kunnen tikken dan haar.
- Regina haar camera hier voor de helft goedkoper is.

• 26 Juli 2014 - 09:01

KISA:

Dit gaat helemaal goed komen met Peter. Ben wel bang dat hij drie Samsonites moet kopen voor de terugreis! Extra kilootjes zijn volgens mij niet goedkoop!
    Veel plezier, ik ga snel het volgende verslag lezen!
    Groetjes!

• 26 Juli 2014 - 10:30

Gerina:

Zo leuk om jullie belevenissen te lezen. En jullie zitten in een mooi hotel. Voordat de trip naar de jungle begon. Nog even genieten van de luxe. En idd komt het er waarschijnlijk op neer dat Peter er nog een koffer bij moet kopen voor al jullie extra's. :-) Groetjes.

• 26 Juli 2014 - 14:12

Ma Koelewijņ:

3Lieve koelewijntjesbedankt voor jullie bericht lief om even wat te schrijven,want het zal wel heet zijn.Maar het is voor ons veel waart.Nog veel plezier en voor morgen een goede zondag en doe voorzichtig.Liefs pa en ma. dag hoor.
    Kh