De olifantenmars - Reisverslag uit Tangkan, Indonesië van Peter, Marja, Regina en Nathalie Koelewijn - WaarBenJij.nu De olifantenmars - Reisverslag uit Tangkan, Indonesië van Peter, Marja, Regina en Nathalie Koelewijn - WaarBenJij.nu

De olifantenmars

Blijf op de hoogte en volg Peter, Marja, Regina en Nathalie

23 Juli 2014 | Indonesië, Tangkan

Dag 3 Tangkahan

De wekker ging om 6.00 uur. Na een lekker ontbijt met zelfs hagelslag brachten we de koffers naar beneden. Peter en Nathalie besloten alvast om de koffer naar beneden te brengen en uit te checken.
Regina en Marja checkten de kamers en besloten daarna met hun koffer naar beneden te gaan. Dit ging niet zo vlotjes want ze stranden bij de lift. Ze dachten dat ze een sleutel pasje nodig hadden om de lift naar beneden te krijgen. Dus stonden ze te wachten bij de lift. Regina stuurde Peter een sms dat hij naar boven moest komen met een pasje. Ondertussen zocht Regina naar personeel met een pasje. Na er een gevonden te hebben deed hij de lift open en drukte op het knopje zonder het pasje te gebruiken. Zo stonden Regina en Marja toch wel enigszins beteuterd te kijken en eenmaal beneden kwamen ze er achter dat je het pasje alleen nodig had om naar boven te gaan.
De reis van 5 uur was korter dan verwacht; namelijk 4 uur. Tijdens de reis zagen we bijzondere taferelen voorbij komen. Zo zagen we een geit achter op de scooter zitten. Toen we de grote stad Medan uit waren begonnen de palmolie plantages, kilometers lang! Ondertussen werd de weg ook steeds slechter en zaten we met zijn vieren te bikken in ons busje. Na 4 uur kwamen we aan bij de jungle. Nathalie was al snel te vinden bij de kinderen en deelde high fiven uit. Er kwamen drie vrouwen aan die zo de koffers op hun hoofden zetten. Vol verbazing zaten we te kijken. De koffer van papa met 25 kg, waar wij al moeite mee hebben om die voort te rollen. Tilde één van die dames zo op haar hoofd. Daar liep ze met een koffer van 25kg op haar hoofd over een oude wiebelbrug naar de overkant. Wij volgden er na en waren de wiebelbrug aan het bewonderen hoe hoog en wiebelig deze houten brug was. Echt RESPECT voor deze vrouwen. De eerste indruk van ons jungle verblijf (Mega Inn) was leuk. Allemaal kleine houten huisjes, midden in de jungle met in het midden een knus restaurantje. Na een welkomstdrankje gingen we onze kamers bekijken. Het uitzicht is waanzinnig! We kijken op de rivier met daar achteren de jungle. WOW. Toen we het huisje open maakte hadden we met zijn alle even een slik momentje. Het is zeg maar een vierkanten houten hut met een raam en 1 bed met klamboe… slik. Als je er in ligt heb je het gevoel dat je in een kartonnendoos staat. Ohhja behalve de voordeur heeft de kamer nog een deur. Toen we die deur open maakte hadden we het volgde slik momentje. Een mini wc en een bak die je met water kan vullen om door te trekken. De douche is niet meer dan een slangetje aan een kraantje. Na de slik momentjes was het tijd om olifant te gaan rijden. Om 14.00 uur moesten we ons verzamelen in het knusse restaurantje. We liepen een stukje en kwamen aan bij het water en mochten we op de olifanten stappen. Nathalie en papa zaten op een olifant genaamd Eva en Regina en mama zaten op slagtand(zo als ze hem noemde). De officiële naam van de olifant met slagtanden was Theo. Zo zaten we op de olifant en liepen door het water met aan weerszijde de jungle en zo gingen we vanuit het water weer de jungle in. Even later mochten we zelf in de nek van de olifant zitten. Aan het begin is het onwennig en denk je; gaat dit wel goed? Maar alles ging goed het was zo gaaf. Nathalie en papa hadden vrienden gemaakt met de olifantenman(Johnny). De olifantenman pakte onze filmcamera uit handen en besloot foto’s te maken en te filmen. Toen we klaar waren met de tocht, kwamen we bij de opvang. Hier moesten we even wachten. Vervolgens gingen we naar de rivier met de olifant en de olifantenman (Johnny). De olifanten liepen allemaal het water in. Ze speelde met elkaar en gingen koppie onder. We stonden al gauw bij papa’s en Nathalie’s olifant en hun olifanten man. We mochten de olifanten wassen in de rivier. Na het wassen vroeg de olifantenman(Johnny) of we een olifanten douche wilden. Ja dat willen we wel!! Dat hebben het geweten, helemaal nat waren we van de douche geworden. Als afsluiting kregen we nog een kus van de olifant. We hebben de olifant ook nog gevoerd. Aan het eind toen we weg gingen maakten alle olifanten een buiging. We zijn vervolgens met een binnenband van een auto de rivier op gegaan. We lieten onszelf de rivier afdrijven en genieten van jungle. Aangekomen bij het rivier stukje voor ons huisje zwommen we en klauterden we naar een waterval. Onder de waterval hebben we een lekkere douche genomen. Nathalie had bij de waterval niet haar moment van de dag. Zo stapte ze in een diepe kuil en geleed ze van een boomstronk af. Gelukkig kon ze er om lachen en heeft ze er niks aan overgehouden. Je zou zeggen als één gezinslid dit overkomt, dat de rest er van leert. Maar dat is niet het geval. Mama stapte echt een minuut later in hetzelfde gat waar Nathalie ook was in gestapt. Na het opfris momentje zijn we naar een warmwaterbron gegaan. Zo lekker warm als dat water is, het stonk alleen verschrikkelijk naar rotte eieren. Na het warme bad waren we klaar voor ons avondeten.
Nathalie en Regina hebben een lekker kip curry gegeten die je 3 uur van te voren moest bestellen. Echt jammie was die. Papa die had eerst kip sweet soure, die erg lekker was. Alleen had deze meneer niet genoeg en besloot in het land van de herkomst van de sate, de sate te proberen. Mama zat gewoon aan een patatje mayo. Wie had dat gedacht in de jungle. De mensen die hier werken zijn ook een stelletje animators. Ze zingen en maken muziek. Tijdens het eten hebben we dan ook bekende hits gezongen met ze allen. Zelf het is een nacht van Guus Meeuwis ging voorbij. Het is zo gezellig met de gitaar, de jambe en alle mensen. ‘S avonds hebben we nog een potje geskipbo’d. Na twee gerechten, wat fruit en twee bintangs verder, ging het kaarsje uit bij papa. Zo gingen papa en mama naar bed. Nathalie en Regina hebben de hele avond skip-bo en ezelen met andere Nederlanders en de mensen die hier werken gedaan. Ondertussen tijdens het kaarten bleven de lieve mensen van Mega Inn die niet aan het kaarten waren muziek maken. Een zeer gezellige, geslaagde avond met leuke lieve mensen.
Het is hier zo mooi en zo ontzettend gaaf. Alle woorden die je maar kan verzinnen voor wat je hier ziet en doet doen te kort voor deze ervaringen die we in de jungle ervaren!

Wist je dat:
- Voordat de olifanten mogen zwemmen in de rivier worden ze gevisiteerd oftewel de stront uit de anus met de hand er wordt uitgehaald, zodat de rivier mooi schoon blijft.
- Nathalie de jungle helemaal leuk vindt en hier het dubbele eet dan dan ze thuis doet.
- Papa liever zelf ging zwemmen, dan dat hij olifanten ging wassen.
- Regina ‘s avond de buurman vriendelijk good night wenste, maar met dat ze dat deed over de drempel van de deur struikelde en de buurman zo vriendelijk was om daarna te zeggen” you too”en Regina vervolgens met een rood hoofd in de kamer stond.
- Mama het zitten in de nek van de olifant een beetje griezelig vond en daardoor Regina haar shirt van achteren moest vasthouden.
- Regina bijna van de olifant is gevallen, omdat ze moest wisselen van zitje en Theo (de olifant) bedacht om op te staan en ze zich gelukkig goed kon vasthouden.

• 26 Juli 2014 - 09:08

KISA:

Uh, waar blijvende foto's? Als de verslagen al zo leuk zijn, hoe mooi moeten de foto's dan wel niet zijn? We zijn erg benieuwd! Wat heerlijk om die avonturen te lezen, je ziet het gewoon voor je. Goed geschreven Regina! Tenminste, dat neem ik aan, klopt dat?
    Veel plezier verder!

• 26 Juli 2014 - 10:40

Gerina:

Hoi luitjes, ik zie jullie zo voor me op de olifanten. Lijkt me in het begin doodeng. Zo hoog. Maar wel fantastisch om mee te maken. En de vriendelijkheid van de mensen. Zo mooi om te lezen. En ik kan me voorstellen dat jullie wel een paar oeps momentjes hebben gehad. Ik heb wat foto's bekeken op google en het ziet er inderdaad zeer primitief uit. Maarre, ik ga snel het volgende verhaal lezen. Kan niet wachten om alle foto's te zien. Enne, ik denk dat Marja de verhalen schrijft. ;-)