Onderwater wereld - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Peter, Marja, Regina en Nathalie Koelewijn - WaarBenJij.nu Onderwater wereld - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Peter, Marja, Regina en Nathalie Koelewijn - WaarBenJij.nu

Onderwater wereld

Blijf op de hoogte en volg Peter, Marja, Regina en Nathalie

05 Augustus 2014 | Indonesië, Gili Trawangan

Dag 16 (05 augustus):
Vanochtend gezellig met elkaar ontbeten op het strand aan de azuurblauwe zee. Een heerlijk gepocheerd eitje met spinazie op een broodje heerlijk. Papa had nasi goreng en kroepoek. Nathalie nam yoghurt met suiker. Gisteren hadden papa en ik al weten te fiksen dat we met andere Nederlanders konden gaan snorkelen. Nathalie was aan het dubben of ze mee moest gaan. Na wat wik en weeg werk, was ze eruit. Zo liepen we met zijn drieën naar de kiosk van de snorkelman. Pappa regelde dat Nathalie voor een zacht prijsje ook mee kon. Mama ging lekker in het zwembad liggen zonnen; ja er zijn ligplekken in het zwembad. Ondertussen stapten wij op de boot. Zo blauw als de zee hier is, ik heb hem nog nooit zo blauw gezien. We voeren naar Gili Meno. Snorkel op, flippers aan en gaan met die banaan. Iedere keer als je de onderwaterwereld ziet ben je betoverd. Het is zo mooi om te zien. Zo veel visjes in alle kleuren en maten. Nathalie keek haar ogen uit. Opeens riep Regina; “kom snel hierheen, pap komen nu!” Papa en Nathalie zwommen snel naar Regina toe. Zwom daar gewoon een schildpad. Hij zwom gewoon vlak voor ons. Wat een geweldige ervaring was dat zeg. Toen kwam de schildpad wel heel dicht bij Regina.. Regina vond dat ook niet zo prettig en dacht laat ik toch maar wat weg zwemmen. Zo zwom de schildpad langzaam vooruit en zijn we hem even gevolgd. Nathalie zwom al naar de boot, de man op de boot zei dat we geluk hadden gehad dat we een schildpad hadden gezien. Toen gingen we naar de volgende plek om te snorkelen. We merkten tijdens het varen al dat de golven steeds heftiger werden. De plek waar we zouden gaan snorkelen was nu te gevaarlijk dus moesten we nog even doorvaren. Op de plek aangekomen allemaal weer flippers aan (dit blijven van die onhandige dingen) en snorkel en duikbril op en gaan. Nou dat viel dus even tegen, hier was veel koraal verwoest er was geen kleur en er zwommen haast geen vissen. De andere meiden die mee waren op de boot zeiden precies hetzelfde. Wij naar de meneer van de boot om te zeggen dat die niet zo een mooie plek was. Instappen weer, nou instappen ik bedoel inklimmen. Door de woeste golven gingen we verder op het bootje. Op het moment dat Nathalie het water in wilde springen, ging er natuurlijk weer wat mis met die onhandige flippers dus viel ze.. Schavend over de rand van de boot heen, toen had ze ook meteen geen zin meer om het water opnieuw in te gaan. Regina en Papa hebben wel lekker nog even gesnorkeld maar vonden het wel minder mooi. Aan wal liepen we terug naar het resort. Daar lag mama heerlijk in het zwembad een muziekje te luisteren. Pfoe wat was die verkleurd in zo een ochtendje. We besloten even te gaan douchen om vervolgens te gaan lunchen. We gingen eten bij Pearl Beach. Het zag er daar zo mooi uit. Het was helemaal van bamboe gemaakt, het had een beetje weg van de ingang van de Efteling. Nathalie had een heerlijke spaghetti, de saus was vers gemaakt en er zaten heel lekkere soort kruiden door. Mama had een heerlijke Asian beef burger besteld, toen die geserveerd werd, werden we allemaal een beetje jaloers. Wat zag dat er lekker uit zeg. Regina had een chicken sandwich die ook goed te doen was. Papa had een mix van burgers genomen, zowel tonijn, lam, kip en rund. Wat hem zeer goed smaakte, alleen de lam was ietsje minder. Na de lunch is papa in het restaurant in een toren gaan zitten waar je heerlijk kunt loungen en uit kan kijken over de zee. Mama, Regina en Nathalie gingen zwemmen in het zwembad. Eind van de dag moesten we de fietsen die we gehuurd hadden terug brengen, we zijn nog even lekker wat winkeltjes in geweest. ’s Avonds gezellig met zijn allen wezen eten. We besloten om weer bij Pearl Beach te gaan zitten. Heerlijk gegeten en dit keer wel een lekker toetje. Daarna zijn we lekker gaan slapen.

• 07 Augustus 2014 - 23:12

Gerina :

Ziet er allemaal geweldig uit, want af en toe google ik natuurlijk iets. Wat een omgeving. Je zou toch nooit meer terug willen. Wat een leven. Zon, zee en strand en heerlijk eten. Tot morgen. XX

• 09 Augustus 2014 - 12:02

Oma Koelewijn:

Lievekinnderen wat genieten we w

Van jullie mooie verhalen heel erg mooi. Regiena,ikweet wat je voelde bij die schildpad, heb dat mee gemaakt inst. maarten wens jullie nog veel plezier.Maanda de terug reis, een goede terug reis toegewenst en gond weerzien.xxxx
    A

V